Condicions generals de contractació
Condicions que regulen les relacions contractuals dels productes i serveis de Vera.Les següents Condicions Generals de Contractació (en endavant, Condicions Generals) regulen les relacions contractuals entre Gurbtec Iguana Telecom, S.L. (en endavant VERA o OPERADORA) i el CLIENT del SERVEI o SERVEIS (en endavant CLIENT), en quant els diferents SERVEIS d’Internet, Fix i d’Atenció prioritària (en endavant SERVEIS), que VERA ofereix al CLIENT i que consten descrits en les presents Condicions Generals i mencionats en el Contracte.
Les presents Condicions Generals de Contractació no són aplicables a la contractació de telefonia mòbil.
L’acceptació, sense reserves, de les presents Condicions Generals esdevenen indispensables per a la prestació dels SERVEIS per part de VERA. El CLIENT manifesta, en aquest sentit, haver llegit, entès i acceptat les presents Condicions Generals, posades a la seva disposició en format electrònic i/o en format paper, amb caràcter previ a la contractació.
Les presents Condicions regulen la prestació del SERVEI, per part de VERA al CLIENT, a canvi d’un preu que figura a somvera.cat, i al seu contracte de prestacions particulars.
Està format per l’accés integral a Internet, velocitat d’accés i amb la tecnologia que el CLIENT hagi triat al Contracte
SERVEI d’accés telefònic fix en accés directe a xarxa de telefonia primària, possibilitat de cursar i rebre trucades des del número o números designats al contracte. El SERVEI permetrà cursar trucades metropolitanes, provincials, interprovincials, internacionals i de fix a mòbil en accés directe i és un SERVEI telefònic fix disponible al públic en accés directe. El SERVEI Telefònic de VERA es presta sobre una xarxa de transmissió de dades, de manera que el SERVEI és vulnerable a les caigudes del subministrament elèctric i els fluxos de la xarxa Internet. En el cas que el CLIENT accedeixi a aquest SERVEI a través d’una xarxa sense fils, a les causes de vulnerabilitat anteriors, cal afegir les pròpies d’aquesta tecnologia (inclemències del temps). Les trucades al servei d’emergència seran gratuïtes.
Prestació per la qual el CLIENT rebrà un paquet de canals de televisió o serveis audiovisuals, segons la programació vigent de VERA que poden ser modificats unilateralment per VERA pel que fa al seu nombre i classe, per no estimar-ne cap d’ells part essencial d’aquest. El CLIENT podrà sol·licitar la recepció, juntament amb el paquet de canals, d’altres continguts audiovisuals disponibles en cada moment, segons l’oferta comercial de VERA.
D’atenció prioritària per a persones físiques o jurídiques que necessiten un servei especial, amb una atenció prioritària respecte als contractes convencionals i s’acorda un nivell de servei d’atenció prioritària (SLA) segons el paquet triat pel CLIENT. En cas d’estar interessat, pot enviar un correu electrònic a comercial@somvera.cat o trucar al telèfon gratuït.
Cedir a VERA:
Instal·lar un únic punt terminal de xarxa, en el qual el CLIENT rebrà l’accés al SERVEI d’Internet. La velocitat oferida i garantida com s’indica en aquest contracte serà en tot cas la rebuda en aquest equip, sense que VERA pugui garantir la recepció d’aquest SERVEI en altres equips a través de l’accés sense fils, que dependrà de la distribució i ubicació del domicili del CLIENT. No obstant això, el CLIENT podrà contractar, a la signatura del present document o posteriorment, l’ampliació del SERVEI a d’altres equips informàtics, la instal·lació s’ha de satisfer amb independència de l’anterior com a instal·lació addicional.
VERA no garanteix de manera absoluta l’absència de virus en els continguts transmesos, difosos, emmagatzemats, rebuts, obtinguts, posats a disposició, o accessibles a través dels SERVEIS, ni l’absència d’altres elements que puguin produir alteracions a l’equip informàtic del CLIENT o als documents electrònics i fitxers emmagatzemats a l’equip informàtic del CLIENT o transmesos des de l’equip informàtic del CLIENT.
VERA s’exclou de qualsevol responsabilitat pels danys i perjudicis de tota naturalesa que puguin donar-se per la presència de virus o a la presència d’altres elements lesius en els continguts transmesos, difosos, emmagatzemats, rebuts, obtinguts, posats a disposició, o accessibles a través dels SERVEIS.
VERA no té l’obligació de controlar i no controla el contingut i naturalesa dels continguts transmesos, difosos o posats a disposició a tercers pel CLIENT. Pel que fa a la garantia dels mòduls d’accés, aquesta no ha d’excedir el temps de garantia que apliqui el fabricant d’aquest.
És responsabilitat del CLIENT dotar la instal·lació interna del seu habitatge (Mòdul d’Accés) d’un sistema d’alimentació ininterrompuda en cas que desitgi rebre serveis externs com ara els serveis d’alarma, datàfons, serveis de teleassistència, o serveis de fax, etc
El CLIENT eximeix de responsabilitat a VERA pels danys i/o perjudicis que la caiguda del servei de subministrament elèctric i/o el flux de la xarxa de dades poguessin produir-li, inclosa la impossibilitat de rebre serveis no prestats per VERA.
En cas que en el transcurs d’una intervenció per a solucionar una avaria es demostri que la causa és imputable al CLIENT a causa d’una manipulació indeguda dels equips de VERA, el CLIENT no podrà reclamar cap tipus de responsabilitat a VERA pels SERVEIS contractats. Les interrupcions ocasionals realitzades per VERA amb motiu de la millora en els SERVEIS no donaran dret a compensació a favor del CLIENT. Aquestes interrupcions seran el més breus possible i es realitzaran preferentment durant franges horàries de mínim consum de SERVEI. Cap de les parts serà responsable de retards o incompliment ocasionats per força major
En tot cas, la responsabilitat total de VERA sorgida en relació amb el present contracte no excedirà, en cap circumstància, de les quantitats abonades a VERA pel SERVEI en els TRES (3) mesos anteriors a la data d’aquesta reclamació.
VERA no serà responsable del contingut accessible a través del SERVEI d’Internet, llevat dels supòsits que estableix la secció segona de la llei 34/2002, d’11 de juliol, de serveis de la societat de la informació i de comerç electrònic.
La velocitat d’accés a Internet dependrà en cada moment del trànsit a Internet existent, del nombre d’internautes simultanis i d’altres factors tècnics com l’eficiència de protocol IP, ocupació de servidors, ports, etc.
En el cas d’accés radioelèctric les condicions meteorològiques poden afectar temporalment a la velocitat del SERVEI.
En cas que el CLIENT utilitzi router sense fils en la seva connexió, cal tenir en compte les limitacions pròpies d’aquest i de la xarxa LAN Wi-Fi. La cobertura sol variar si es troba en interiors (cases, pisos, etc.), depenent molt del tipus de construcció de l’edifici, o en exteriors, on depèn de les interferències que es pugui trobar el senyal (com altres xarxes sense fils) i les construccions o obstacles (murs, encofrats, …) que hi hagi entre l’emissor i receptor del senyal.
En cas que el CLIENT utilitzi adaptadors PLC Ethernet per a connectar el router i l’ordinador aprofitant la xarxa elèctrica, la seva cobertura depèn del model d’adaptador utilitzat, la distància a la xarxa entre adaptadors, el soroll elèctric o interferències introduïdes per altres aparells connectats a la xarxa elèctrica, el nombre d’equips o aparells connectats simultàniament a la base de l’endoll on està connectat l’adaptador, etc.
Certs elements de maquinària i programació de l’equip del CLIENT poden ocasionar, així mateix, dificultats en el normal funcionament del seu equip en general i fins i tot impedir l’accés al SERVEI. Per exemple:
Les adreces IP no són propietat del CLIENT, per la qual cosa VERA podrà modificar-les mateixes quan es presentin causes que ho justifiquin, comunicant-ho al CLIENT. Així mateix, VERA no es fa responsable del mal ús o de l’ús fraudulent per part del CLIENT o de tercers, de l’adreça IP proporcionada al CLIENT a cada accés.
VERA no garanteix que els SERVEIS siguin útils per a la realització de cap activitat en particular, ni la infal·libilitat dels SERVEIS i continguts accessibles a través del SERVEI, i en particular, encara que no de manera exclusiva, que els CLIENTS puguin efectivament accedir als diferents llocs existents a Internet a través del SERVEI, transmetre, difondre, emmagatzemar o posar a disposició de tercers continguts a través del SERVEIS, o rebre, obtenir o accedir a continguts a través del mateix.
VERA s’exclou de tota responsabilitat pels danys i perjudicis de tota naturalesa que puguin donar-se per a la defraudació de la utilitat que els CLIENTS haguessin pogut atribuir als SERVEIS i a la fal·libilitat dels SERVEIS i continguts i en particular, encara que no de manera exclusiva, a les fallades en l’accés als diferents llocs existents a Internet a través dels SERVEIS, en la transmissió, difusió, emmagatzematge o posada a disposició de tercers de continguts a través dels SERVEIS o en la recepció, obtenció o accés a continguts a través dels SERVEIS.
VERA no garanteix la privacitat i la seguretat en la utilització dels SERVEIS per part dels CLIENTS i, en particular, no garanteix que tercers no autoritzats no puguin tenir coneixement de la classe, condicions, característiques i circumstàncies de l’ús d’Internet que puguin fer els CLIENTS o que no puguin accedir i, si escau, interceptar, eliminar, alterar, modificar o manipular de qualsevol manera els continguts i comunicacions de tota classe que els CLIENTS transme-tin, difonguin, emmagatzemin, posin a disposició, rebin, obtinguin o accedeixen a través del SERVEI.
VERA exclou tota responsabilitat amb tota l’extensió que permeti l’ordenament jurídic, pels danys i perjudicis de qualsevol naturalesa que puguin derivar del coneixement que puguin tenir els tercers de la classe, condicions, característiques i circumstàncies de l’ús d’Internet que puguin fer els CLIENTS o que puguin donar-se per l’accés i, si escau, a la intercepció, eliminació, alteració, modificació o manipulació de qualsevol manera dels continguts i comunicacions de tota classe que els CLIENTS transmetin, difonguin, emmagatzemin, posin a disposició, rebin, obtinguin o accedeixin a través dels SERVEIS.
VERA és completament aliena i no intervé en la creació, transmissió, ni en la posada a disposició dels SERVEIS, ni garanteix la licitud, fiabilitat i utilitat dels continguts transmesos, difosos, emmagatzemats, rebuts, obtinguts, posats a disposició, o accessibles a través dels SERVEIS.
VERA s’exclou de qualsevol responsabilitat pels danys i perjudicis de tota naturalesa que puguin donar-se de la transmissió, difusió, emmagatzematge, posada a disposició, recepció, obtenció o accés als continguts a través dels SERVEIS i, en particular, encara que no de manera exclusiva , pels danys i perjudicis que es puguin donar per:
VERA no controla l’accés ni la utilització que el CLIENT o altres CLIENTS fan dels SERVEIS. En particular, VERA no garanteix que el CLIENT o altres CLIENTS accedeixin i/o utilitzin els SERVEIS de conformitat amb el que disposen aquestes Condicions Generals o, si escau, amb les condicions particulars que en puguin resultar d’aplicació.
VERA s’exclou de qualsevol responsabilitat pels danys i perjudicis de tota naturalesa que puguin deure a l’accés i la utilització dels SERVEIS pel CLIENT o per altres CLIENTS, en contra del que disposen aquestes Condicions Generals.
VERA no controla ni ofereix cap classe de garantia sobre la veracitat, vigència, exhaustivitat i/o autenticitat de les dades que els CLIENTS proporcionen sobre si mateixos o fan accessibles a altres CLIENTS.
VERA s’exclou de qualsevol responsabilitat pels danys i perjudicis de tota naturalesa que puguin deure a la incorrecta identitat dels Usuaris i a la falta de veracitat, vigència, exhaustivitat i/o autenticitat de la informació que els CLIENTS proporcionen sobre si mateixos i proporcionen o fan accessibles a altres CLIENTS i, en particular, encara que no de manera exclusiva, pels danys i perjudicis de tota naturalesa que puguin donar per la suplantació de la personalitat d’un tercer efectuada per un CLIENTS en qualsevol classe de comunicació o transacció realitzada a través dels SERVEIS.
5.1. Es posa a disposició del CLIENT un servei d’atenció per tal de comunicar o solucionar les possibles incidències del SERVEIS.
5.2. Aquest Servei d’Atenció al CLIENT i resolució d’incidència variarà en funció dels SERVEIS contractats per part del CLIENT, i si són per ús residencial o empresa.
5.3. El CLIENT haurà de comunicar a VERA, a través de qualssevol de les dades de contacte que trobareu a aquest document, qualsevol queixa, reclamació o qualsevol incidència contractual. A partir de la comunicació, VERA resoldrà aquesta incidència en el termini més breu possible, i seguint, en el seu cas, el termini previst en el contracte de condicions particulars. En el cas que la reparació dels SERVEIS siguin degudes a causes externes de VERA, el CLIENT haurà d’abonar el cost que se’n derivi per aquest concepte.
5.4. Quan la reclamació es refereixi a una determinada factura, aquesta s’ha de cursar en el termini de DEU (10) dies hàbils des de la recepció pel CLIENT. En aquest cas, el CLIENT queda, però, obligat a saldar al venciment la suma d’aquelles quantitats que no hagin estat reclamades. Si el CLIENT no obté una resposta satisfactòria a la seva reclamació, en el termini d’un mes, pot adreçar la seva reclamació a la Secretaria d’Estat de Telecomunicacions i per a la Societat de la Informació.
5.5. El transcurs de les hores situades entre el moment en què es truca al CLIENT per agendar fins el dia que s’hagi acordat per agendar no es computen dintre del termini per la resolució de la incidència.
El CLIENT té dret a rebre la prestació dels SERVEIS després de la signatura del present contracte i, un cop realitzada la instal·lació dels EQUIPS. No formen part del SERVEIS de Manteniment inclòs en les presents Condicions Generals, els Equips (targetes, equips informàtics, etc.) que el CLIENT connecti a l’ONT, router, o punt on acaba la xarxa que dona suport al SERVEI prestat per VERA
La instal·lació que serveix per a connectar la xarxa troncal i de distribució de l’operador amb el domicili del CLIENT, i fins a la col·locació dins d’aquest d’un punt terminal de xarxa, s’anomena instal·lació exterior. La instal·lació col·locada dins del domicili de l’abonat i des del punt terminal de xarxa fins als aparells receptors dels SERVEIS es denomina instal·lació interior. El manteniment de la instal·lació exterior serà a compte de VERA durant tota la vigència del contracte, i el de la interior durant els sis primers mesos de vigència, excepte, en ambdós casos, si el mal estat o funcionament és degut a una actuació dolosa o negligent del CLIENT o cas fortuït i/o de força major. El SERVEI de garantia inclou sempre les despeses de desplaçament i mà d’obra del personal qualificat, i els de reposició de material, peces i equips defectuosos quan el mal estat, a més de no ser imputable al CLIENT, no hagi estat per cas fortuït i/o força major.
El manteniment de la instal·lació interior serà a compte del CLIENT, que haurà de satisfer, de conformitat amb les tarifes vigents en el moment de la seva prestació, les despeses de reposició, desplaçament i mà d’obra que s’originin per causes diferents de l’ús diligent, fins i tot per cas fortuït o força major, un cop transcorregut el període de garantia, de 6 mesos.
Si fos necessari efectuar algun tipus d’instal·lació a l’equip informàtic del CLIENT, aquesta instal·lació serà efectuada per personal degudament autoritzat per VERA; en aquest cas el CLIENT autoritza a dur a terme la instal·lació corresponent i exonera a VERA de qualsevol pèrdua de garantia dels seus equips informàtics, de qualsevol dany i/o pèrdua produïda al programari que el CLIENT tingui instal·lat al seu equip informàtic, així com de qualsevol error accidental produït a l’equip informàtic del CLIENT i que pugui tenir lloc com a conseqüència de les instal·lacions necessàries per poder rebre el SERVEI d’accés a Internet.
En cas que VERA hagi instal·lat un equip d’accés als SERVEIS al domicili del CLIENT, aquest no podrà modificar o traslladar aquesta instal·lació. Únicament podrà utilitzar-lo en el punt en què hagi estat instal·lat per VERA, en la forma prevista en aquestes Condicions i no podrà transmetre-ho sota cap títol, ni cedir el seu ús a un tercer.
No obstant això, el CLIENT podrà sol·licitar a VERA el trasllat de la instal·lació de l’equip d’accés. Prèvia conformitat d’aquesta, es procedirà a canviar el punt d’instal·lació facturant al CLIENT l’import corresponent a aquest trasllat, que li serà comunicat quan realitzi la seva sol·licitud.
VERA lliurarà al CLIENT, en perfectes condicions d’ús, els equips necessaris per a la prestació dels SERVEIS, segons les condicions particulars del contracte. El règim d’utilització serà el de cessió si les parts no acorden expressament un altre.
El lliurament i instal·lació dels EQUIPS implica una cessió d’ús a favor del CLIENT, la durada serà el període de vigència del present contracte. ELS EQUIPS seran propietat de VERA i el CLIENT no podrà cedir-los o lliurar-los a tercers, havent de mantenir-los en el seu poder durant la vigència del present contracte i utilitzar-los exclusivament en el lloc i per a la finalitat contractada. El CLIENT queda igualment obligat a conservar ELS EQUIPS en perfectes condicions d’ús, havent d’abonar a VERA l’import del seu preu de mercat en cas d’un mal ús del mateix que en suposi el deteriorament.
Si el CLIENT tria l’opció de compra DELS EQUIPS, aquests seran propietat del CLIENT, que haurà d’abonar al primer pagament.
La garantia dels EQUIPS serà la mateixa que subministri el fabricant a VERA, sempre que el CLIENT no els hagués manipulat indegudament, efectuant-ne modificacions tècniques o causant-ne danys negligentment o de forma dolosa. En el cas de Compra dels EQUIPS, VERA només prestarà el servei d’assis-tència tècnica al domicili, a sol·licitud del CLIENT i mitjançant el pagament del establert per a les intervencions fora de garantia.
En cas que el CLIENT opti per llogar els equips, si hi ha un dany o un mal ús imputable al CLIENT, aquest haurà d’assumir el cost de reparació o substitució d’un nou equip o equips.
A la finalització del contracte, el CLIENT haurà de retornar ELS EQUIPS en perfecte estat de conservació. En cas que no els retorni en un màxim de 15 dies des de la finalització del contracte, VERA podrà facturar el preu de compra dels mateixos al CLIENT, i passaran a ser-ne de la seva propietat. El CLIENT serà també responsable, i VERA podrà facturar-li per la disminució de valor dels béns a l’hora de retornar-los, resultant d’una manipulació diferent a la necessària per a establir la naturalesa, les característiques i el funcionament dels béns.
El contracte té una durada de 12 mesos. Un cop complert aquest termini, el contracte quedarà prorrogat automàticament de forma mensual i fins a un nou termini de 12 mesos, llevat de petició expressa per part del CLIENT de rescindir-lo. Després d’aquesta pròrroga, el CLIENT té dret a resoldre el contracte en qualsevol moment amb un preavís màxim d’un mes sense contraure cap cost excepte el de la recepció del SERVEI durant el període de preavís i la compensació per l’equip terminal subvencionat que conservi.
Les tarifes dels SERVEIS, així com la resta de les condicions comercials i econòmiques associades a aquests, es faciliten al CLIENT en el moment de la contractació i, juntament amb les dades proporcionades pel CLIENT necessàries per a la contractació i provisió dels SERVEIS. Les Condicions Generals juntament amb el contracte de condicions particulars regirà la relació entre el CLIENT i VERA. El CLIENT podrà sol·licitar la desconnexió/connexió de les trucades als números de tarifació addicional i trucades internacionals, especificant la restricció sol·licitada. Per a l’exercici de les desconnexions/connexions esmentades el CLIENT haurà d’adreçar-se a VERA per telèfon al número d’atenció al CLIENT (o el número que el substitueixi), a www.somvera.cat, o bé per correu a l’adreça Carrer Girona, 16, 08503, de Gurb (Barcelona).
VERA haurà de procedir a la desconnexió/connexió dels SERVEIS assenyalats anteriorment en el termini màxim de deu (10) dies hàbils des de la recepció de la comunicació remesa pel CLIENT, o VERA correrà amb els costos derivats de la no realització d’aquest tràmit.
Si el CLIENT vol tornar a subscriure-s’hi, haurà d’enviar una sol·licitud expressa per les mateixes vies
El preu dels SERVEIS apareix estipulat a la pàgina web de VERA. VERA cobrarà al CLIENT la prestació dels SERVEIS d’acord amb les tarifes vigents en cada moment.
Els preus es podran actualitzar anualment, amb efectes al primer de gener de cada any, d’acord amb l’Índex de Preus al Consum establert per la Comunitat Autònoma de Catalunya per l’Institut Nacional d’Estadística o organisme que assumeixi aquesta funció. Aquesta variació serà repercutida a l’abonat, amb prèvia notificació personal.
Les tarifes seran revisades en funció dels costos del SERVEI contractat. VERA, a través del mitjà de comunicació triat al contracte, ha de notificar al CLIENT la revisió de les tarifes que l’afectin amb una antelació mínima de TRENTA (30) dies a la data d’emissió del rebut corresponent per al seu cobrament, entenent-se la conformitat del CLIENT amb la revisió proposada si en els QUINZE (15) dies anteriors a aquesta data no manifesta la seva oposició.
El CLIENT disconforme amb la revisió de les tarifes podrà ser baixa del SERVEI sense cap penalització per a ell, notificant-ho a VERA en l’expressat termini. Així mateix, VERA podrà resoldre unilateralment la prestació del SERVEI quan el preu hagi estat objecte de revisió no acceptada pel CLIENT; I mantenint-se en tots dos casos, si això és tècnicament possible, vigent el contracte respecte a la resta dels SERVEIS contractats.
El CLIENT ha d’abonar a VERA la quota de SERVEI, així com, si és el cas, el preu per l’adquisició dels EQUIPS, segons les tarifes vigents en el moment de la signatura del present contracte. La quota d’inscripció no serà reemborsable, si existeix, i de cap manera pot ser conceptuada com a dipòsit, fiança, préstec, pagament a compte, o una altra figura de naturalesa semblant. VERA emetrà mensualment la factura a abonar pel CLIENT, de conformitat amb les tarifes vigents i aplicant l’IVA i els impostos que resultin aplicables. Les quotes mensuals i els SERVEIS es meritaran el dia primer de cada mes un cop prestats. A aquests efectes les factures emeses per VERA contenen el concepte per quotes i el concepte dels SERVEIS meritats durant el període de consum anterior que, amb caràcter general i llevat d’acord en contrari, no serà inferior a un mes
No obstant això, VERA podrà avançar la facturació i el cobrament dels imports meritats quan es produeixin les circumstàncies.
Llevat que al contracte s’hagi definit una altra forma de pagament, el CLIENT es compromet a realitzar el pagament preferentment mitjançant domiciliació bancària, en una sucursal situada en territori espanyol, mantenint saldo suficient al compte bancari per atendre el pagament de les quantitats degudes. En cas que la forma de pagament sigui la domiciliació bancària, VERA queda expressament autoritzada a girar el corresponent rebut contra el compte bancari del CLIENT especificat al contracte. Si l’entitat bancària no atengués el pagament dels rebuts girats contra el compte bancari del CLIENT aquest satisfarà totes les despeses que a conseqüència de la seva devolució hagi de suportar VERA. En tot cas el CLIENT haurà de notificar a VERA el canvi de compte bancari contra el qual es giren els rebuts per al seu cobrament, autoritzant-se al mateix temps amb aquesta finalitat, i sent-ne responsable a tots els efectes d’aquesta falta de notificació.
El retard en el pagament de més de trenta (30) dies naturals des de la presentació al cobrament de la factura, implicarà la meritació d’interessos de demora que serà l’interès legal del diner incrementat en DOS (2) punts, tot això sense perjudici de les altres conseqüències que puguin derivar-se. Els interessos de demora es calculen per dies, basats en un any de 365 dies.
Durant la prestació del SERVEI al CLIENT, VERA podrà enviar missatges recordatoris de la situació de mora a fi d’informar de la seva obligació de pagament, preservant en tot cas el secret de les comunicacions i la intimitat del CLIENT.
El CLIENT tindrà accés als SERVEIS sol·licitats per ell, els quals seran utilitzables dins el termini comunicat per VERA en el moment de la sol·licitud d’aquests. Un cop sol·licitada una comanda, el CLIENT podrà anul·lar-la, diferir-la o modificar-la, sempre que no s’hagi iniciat la seva prestació.
En cas d’impagament pels SERVEIS de pagament per unitat d’ús, VERA es reserva el dret de suspendre l’accés a aquests SERVEIS.
Tots els treballs realitzats per VERA d’instal·lació, manteniment, i assistència tècnica, la reposició de materials, peces i equips i els desplaçaments, seran satisfets pel CLIENT en un sol pagament, incloent-hi el seu import a la factura immediatament següent a execució i acceptació.
El CLIENT podrà sol·licitar a VERA la facturació desglossada dels SERVEIS bàsics i, si escau, els addicionals contractats, amb caràcter gratuït, excepte el detall de trucades metropolitanes, el SERVEI s’ha de demanar expressament, sense perjudici que el seu abonament haurà de fer-se efectiu íntegrament en un acte únic, salvat el que disposa en matèria de serveis de tarifació addicional
En el supòsit de servei de tarifació addicional, o altres SERVEIS que no es corresponguin amb comunicacions electròniques l’abast de l’esmentada desagregació podrà comportar que, a instàncies del CLIENT se li lliurin factures independents. Ambdues parts reconeixen expressament que els registres informà-tics de VERA i la seva reproducció constitueixen prova vàlida i suficient dels SERVEIS sol·licitats i efectivament consumits pel CLIENT. L’enviament de les factures es realizarà de forma electrònica, mitjançant el correu electrònic que el CLIENT hagués indicat en la seva sol·licitud i serà aquest l’únic mitjà d’enviament i recepció de les seves factures. El CLIENT podrà personar-se a una de les botigues més properes de VERA per a sol·licitar la factura en format paper i li serà entregada en el mateix moment.
Addicionalment, en cas de finalització del contracte abans dels 3 primers mesos, VERA podrà reclamar-li els costos de gestió i instal·lació dels equips lliurats o instal·lats en el seu domicili, que siguin raonables i en els quals hagi incorregut a conseqüència de la seva petició de contractació. Aquest cost ascendirà a 150 Euros.
En els termes que estableix la legislació vigent, VERA pot exigir al CLIENT un dipòsit de garantia, tant en el moment de contractar com durant la vigència del contracte, en els supòsits en què el CLIENT hagués deixat impagades una o diversos rebuts relatius a un altre o altres contractes anteriors o vigents amb VERA o qualsevol altre operador, o si el CLIENT incorregués de manera reiterada en retard en el pagament dels rebuts corresponents als SERVEIS.
El dipòsit de garantia es podrà constituir en efectiu o aval bancari, l’import es determina d’acord amb els següents criteris:
Si el CLIENT no constitueix el dipòsit de garantia que correspongui en el termini dels QUINZE (15) dies següents al requeriment fefaent de VERA, la companyia estarà habilitada per a procedir a la suspensió del SERVEI. Si transcorregut un nou termini de DEU (10) dies des d’un segon requeriment no constituís el dipòsit, podrà ser donat de baixa. En el cas d’exigència del dipòsit all moment de la contractació, davant la falta de constitució d’aquesta, VERA podrà desestimar-ne la seva sol·licitud
VERA procedirà a la devolució del dipòsit, en el supòsit de la seva constitució per reiterats retards en el pagament, quan quedi acreditat que en UN (1) any no ha existit cap retard en el pagament dels rebuts emesos al titular del contracte i en el segon supòsit, tan aviat com VERA tingui constància del pagament íntegre de les quantitats degudes.
Si el CLIENT amb deutes pendents es donés de baixa al SERVEI o sol·licités el canvi de titularitat del seu abonament, VERA podrà executar la garantia pel total del deute contret, i el romanent a disposició del CLIENT. Si el CLIENT hagués pagat tots els rebuts, el dipòsit serà retornat íntegrament. VERA procedirà a la devolució del dipòsit de garantia en el termini de QUINZE (15) dies hàbils comptadors des del següent a aquell en què es compleixin les circumstàncies previstes als anteriors apartats.
VERA podrà establir ala Sol·licitud de SERVEIS condicions particulars de risc per al CLIENT. Quan el CLIENT arribi al seu límit de risc se suspendrà el SERVEI de forma immediata. VERA avisarà al CLIENT quan el seu risc estigui descobert al SETANTA-CINC PER CENT (75%) i des d’aquí, avisarà de cada increment de consum al risc d’un CINC PER CENT (5%). Quan el risc arribi al CENT PER CENT (100%) el SERVEI serà suspès. El CLIENT podrà reduir el seu risc mitjançant pagaments avançats contra la seva factura.
El Contracte entrarà en vigor el mateix dia de la seva formalització. A partir del mateix dia de la seva formalització VERA activarà cadascun dels SERVEIS en el termini màxim indicat a les clàusules específiques corresponents a cadascun dels SERVEIS, sempre i quan la sol·licitud del CLIENT reuneixi totes les condicions exigides i sigui tècnicament possible.
VERA informa que en cas de contractació a distància o fora de l’establiment mercantil de VERA, el CLIENT té dret a desistir lliurement de la contractació en el termini de CATORZE (14) dies naturals des de la data en què se celebra la contractació. Per tal d’exercir el dret de desistiment, el CLIENT haurà de remetre al departament d’Atenció al Client de VERA, a través dels mitjans de contacte recollits a la pàgina web https://www.somvera.cat/contacte, el document de sol·licitud de desistiment que VERA li haurà facilitat, prèvia sol·licitud del CLIENT
En cas que el CLIENT hagi sol·licitat que la prestació del SERVEI tingui lloc dins del termini de desistiment, el CLIENT haurà de fer-se càrrec de les despeses derivades de la instal·lació del SERVEI, tal com s’indica a la clàusula 8.5 d’aquestes condicions generals.
De forma general, el CLIENT no té permanència amb VERA. En cas que EL CLIENT s’hagi acollit expressament a una promoció o a una modalitat de SERVEI amb permanència, el termini de vigència del contracte serà el que s’especifiqui a l’esmentada promoció. Les promocions s’entendran renovades amb el mateix termini si el CLIENT no manifesta la seva voluntat de no renovar-les amb 30 dies de preavís a la data de finalització de les mateixes. La renovació de la promoció implicarà en tots els casos la renovació de les seves condicions, inclosa la permanència.
Els SERVEIS contractats en el marc d’aquest Contracte estaran especialment vinculats al domicili notificat a la sol·licitud de SERVEI. En cas que el CLIENT vulgui rebre els SERVEIS en un domicili distint i alternatiu del que es trobi determinat a través de les condicions particulars de contractació del SERVEI, el CLIENT ho haurà de comunicar a VERA. En aquest cas, VERA tramitarà la corresponent sol·licitud de baixa i la sol·licitud d’un nou contracte de SERVEI, mitjançant la signatura per part del CLIENT d’un nou annex de condicions particulars pel trasllat de SERVEI a la nova ubicació, sempre i quan això últim sigui tècnicament possible. VERA aplicarà al CLIENT les conseqüències contractuals derivades d’aquest trasllat.
El CLIENT podrà sol·licitar a VERA la suspensió temporal del SERVEI amb una antelació de QUINZE (15) dies hàbils a la data de suspensió desitjada. La durada de l’esmentada suspensió temporal no podrà ser menor a un mes. En cas que es tracti de telèfon fix, el CLIENT sempre haurà de pagar una quota mínima per a conservar el número.
El CLIENT, davant la suspensió temporal del SERVEI, té dues opcions: la primera opció és la de retornar els Equips en perfecte estat, en funció dels SERVEIS contractats hauria de retornar l’ONT amb transformador i router amb transformador, en cas de radioenllaç (antena i router) a la botiga més propera al seu domicili o residència.
En cas que retorni els Equips i aquests no estiguessin en perfecte estat el CLIENT haurà de pagar a VERA una penalització de 175 € (IVA inclòs) pel que fa als Equips de Fibra òptica i radioenllaç, aquestes quantitats no podran pagar-se a terminis; i la segona opció és que el CLIENT podrà quedar-se amb els equips (anteriorment referits) al seu domicili amb una quota mensual de 15 € més IVA (18,15 € IVA inclòs).
VERA podrà suspendre temporalment el SERVEI per retard ocasional o continuat del CLIENT en el pagament del SERVEI per un període superior a UN (1) mes, a comptar de la presentació del CLIENT per part de VERA del document de càrrec corresponent, quan descobreixi que s’ha produït falsedat en les dades personals o bancàries proporcionades pel CLIENT, o quan la prestació del SERVEI estigués condicionada a la no superació d’un límit de crèdit.
La suspensió temporal del SERVEI a instància de VERA per impagament de la factura es produirà als 7 (SET) dies naturals següents a la comunicació al CLIENT de l’impagament corresponent. La comunicació per impagament es realitzarà per correu electrònic i en defecte, via telefònica o SMS.
El CLIENT seguirà tenint l’obligació de pagar la o les factures amb les despeses incloses, fins i tot quan hi hagi la suspensió del SERVEIS. Les despeses tindran un import de 7€ (8,47€ IVA inclòs) per cada rebut retornat. VERA informarà el CLIENT via email el rebut retornat per part de l’entitat bancària o bé per via telefònica. Un cop transcorregut el termini mencionat, si el CLIENT no ha realitzat el pagament es procedirà a tallar el SERVEI fins a rebre notificació al banc de l’ingrés o pagament en efectiu a botiga.
En cas que no es pagui tot el deute (incloses les despeses i/o comissions) no es donarà per liquidat el deute i, per tant, no es procedirà a reactivar el SERVEI fins a nova notificació de liquidació del deute.
En cas de suspensió per impagament, es mantindran els SERVEIS per a trucades entrants, excepte les de cobrament a destinació, i les de sortida per emergència fins a la interrupció del SERVEI o, si s’escau, fins a la nova activació d’aquest
Així mateix, VERA podrà suspendre temporalment el SERVEI quan, davant d’un consum excessiu, s’estimi que el CLIENT està incorrent en una conducta fraudulenta en infringir la seva obligació d’utilització del SERVEI per a ell.
La suspensió del SERVEI no eximeix al CLIENT de l’obligació de continuar amb el pagament de les quotes periòdiques fixes corresponents.
VERA restablirà el SERVEI suspès dins del dia laborable a aquell en què tingui constància fefaent que l’import degut pel CLIENT ha estat satisfet.
El retard en el pagament del SERVEI telefònic o la suspensió temporal, en dues ocasions, del contracte per demora en el pagament dels SERVEIS corresponents donarà dret a VERA, previ avís al CLIENT, a la interrupció definitiva dels SERVEIS i a la corresponent resolució del contracte.
L’impagament del càrrec pels SERVEIS d’accés a Internet o de SERVEIS de tarifes superiors, especialment del SERVEI de tarifació addicional, només donarà lloc a la interrupció d’aquests SERVEIS.
VERA indemnitzarà automàticament al CLIENT a la factura corresponent al període immediat al considerat quan la interrupció del SERVEI suposi el dret a una indemnització per import superior a UN (1) euro. A la factura corresponent es farà constar la data, durada i càlcul de la quantia de la indemnització que correspon a l’abonat. En el cas que el CLIENT hagi triat la modalitat de prepagament, el corresponent ajust al saldo es realitzarà en un termini no superior al de la resta d’abonats.
S’entén per interrupció del SERVEI aquella avaria en la qual el CLIENT no pugui realitzar cap trucada a través del SERVEI de VERA. Per al càlcul de la durada de la interrupció es prendrà com a inici la data i hora en la qual el CLIENT notifiqui a VERA, a través del seu telèfon d’atenció, l’existència de l’avaria, i com a finalització de la mateixa la data i hora en la qual el SERVEI quedi restablert.
En interrupcions per causes de força major, VERA es limitarà a compensar automàticament l’abonat amb la devolució de l’import de la quota d’abonament i altres independents del tràfic, prorratejat pel temps que hagi durat la interrupció.
No serà aplicable el que es disposa anteriorment quan la interrupció temporal estigui motivada per alguna de les causes següents:
Quan, durant un període de facturació, el CLIENT pateixi interrupcions temporals del SERVEI d’accés a Internet, VERA es compromet a compensar a l’abonat amb la devolució de l’import de la quota d’abonament i altres quotes fixes, prorratejades pel temps que hagués durat la interrupció, sempre que el CLIENT ho hagi manifestat, de forma expressa, dintre del període de facturació que pateixi la interrupció temporal i sigui per causa imputable a VERA. A aquests efectes, VERA indemnitzarà al CLIENT a la factura corresponent al període immediat al considerat, quan la interrupció del SERVEI, s’hagi produït de manera contínua o discontínua, i sigui superior a sis (6) hores en horari de 8 a 22 hores.
No és aplicable el que disposa l’apartat anterior quan la interrupció temporal estigui motivada per alguna de les causes següents:
Quan, durant un període de facturació, el CLIENT pateixi interrupcions temporals del SERVEI d’accés a Internet, VERA es compromet a compensar l’abonat amb la devolució de l’import de la quota d’abonament i altres quotes fixes, prorratejades pel temps que hagués durat la interrupció, sempre que el CLIENT ho hagi manifestat, de forma expressa, dintre del període de facturació que pateixi la interrupció temporal i sigui per causa imputable a VERA.
VERA indemnitzarà automàticament al CLIENT a la factura corresponent al període immediat al considerat, quan s’hagi superat el període de resolució d’incidències previst a la clàusula cinquena pels SERVEIS de Negoci, Professional o Premium.
No és aplicable el que disposa l’apartat anterior quan la interrupció temporal estigui motivada per alguna de les causes següents:
VERA es reserva el dret a restringir el SERVEI al CLIENT en detectar un ús anòmal del SERVEI, que pot consistir en la detecció de:
Per incompliment greu de les condicions o de la realització d’alguna de les activitats prohibides en aquestes condicions.
El contracte s’extingirà per les causes generals d’extinció dels contractes i, especialment:
VERA notificarà al CLIENT, amb (1) UN mes d’antelació qualsevol modificació substancial del contracte, informant a aquest del seu dret a rescindir el contracte sense penalització en cas de no acceptació de les noves condicions.
VERA notificarà també al CLIENT, amb (1) UN mes d’antelació qualsevol SERVEI que deixi de prestar per impossibilitat, incompatibilitat o no viabilitat
Un cop resolt el present contracte, el CLIENT haurà de retornar a VERA la totalitat dels EQUIPS que li haguessin estat cedits. Amb aquesta finalitat, el personal autoritzat de VERA, degudament identificat, ha de recollir aquests Equips al domicili del CLIENT, sense càrrec per a aquest, llevat que la causa de resolució del contracte sigui la manca de pagament, en aquest cas el CLIENT ha d’abonar a VERA les despeses que s’ocasionen. Pel que fa els Equips de radioenllaç, el CLIENT els haurà de retornar a la botiga oficial, més propera al seu domicili.
Si el CLIENT no facilités la retirada dels equips en un termini màxim de TRENTA (30) dies naturals des de la resolució del contracte, VERA passarà al cobrament al compte corrent o targeta de crèdit notificada, amb l’import corresponent al preu de mercat d’uns equips nous d’iguals o similars característiques que els equips retinguts. En cas que el CLIENT no atengui els pagaments deguts, VERA podrà comunicar la seva morositat als fitxers d’impagats gestionats pels Establiments Financers de Crèdit, sense perjudici d’una possible reclamació en via judicial.
Si és el CLIENT qui sol·licita la finalització del contracte durant el període en què se li estigui aplicant alguna promoció, VERA li facturarà i emetrà al cobrament la quantitat corresponent per la cancel·lació anticipada, d’acord amb les condicions específiques de la promoció,d’acord amb les condicions particulars de la promoció o abonant la diferència entre el preu estàndard i el de la promoció durant els mesos que l’ha gaudit.
Els SERVEIS prestats per VERA són personals pel que no podran ser objecte de cessió per part del CLIENT sense consentiment exprés de VERA. El CLIENT no podrà revendre o transferir de cap manera els SERVEIS a terceres persones.
VERA podrà contractar prestadors de SERVEIS i col·laborar o cedir els contractes formalitzats a terceres entitats per a dur a terme la instal·lació o el subministrament de la totalitat o part dels productes a què es compromet en virtut de les diferents operacions que es vagin formalitzant. No es requerirà cap consentiment per part del CLIENT per a la cessió dels drets i obligacions del present contracte a una societat del grup GURBTEC IGUANA TELECOM, S.L, o que la succeeixi legalment o contractualment.
De conformitat amb el que disposa el REGLAMENT (UE) 2016/679 DEL PARLAMENT EUROPEU I DEL CONSELL de 27 d’abril de 2016 relatiu a la protecció de les persones físiques en quant al tractament de dades personals i a la lliure circulació d’aquestes dades (RGPD) i la Llei orgànica 3/2018, de desembre, de Protecció de Dades Personals i garantia dels drets digitals (LOPDGDD) i qualsevol altra normativa que sigui aplicable, l’informem que les seves dades únicament seran tractades per VERA, com a Responsable del tractament, en els termes establerts en la present clàusula, en el cas que els SERVEIS siguin prestats únicament per VERA com a operador.
En el cas que els SERVEIS siguin prestats per un tercer operador, les dades del CLIENT seran tractades tant per VERA com pel tercer operador, en la seva respectiva qualitat de Responsables del Tractament.
La prestació dels SERVEIS comporta el tractament de dades de caràcter personal del CLIENT, que seran tractades d’acord amb el que preveu aquesta clàusula. De conformitat amb el que disposen els articles 13 i 14 del RGPD i l’article 11 de la LOPDGDD, relatius a la protecció de les persones físiques pel que fa al tractament de dades personals i a la lliure circulació d’aquestes dades, VERA, com a responsable de les dades facilitades, informa:
Responsable del tractament: GURBTEC IGUANA TELECOM, S.L. – VERA
NIF: B66110792
Adreça: C/ GIRONA, 16 – 08503 – GURB (BARCELONA)
Pot contactar el nostre Delegat de Protecció de Dades (“DPD”) J.Miguel Serrano Torres a través del correu electrònic dpd@somvera.cat
Finalitats i legitimació del tractament:
Procedència de les dades personals: Amb caràcter general les dades són facilitades directament pel CLIENT, però, en supòsits de portabilitat, provenen de l’operador d’origen, sempre amb el consentiment del CLIENT.
Conservació: Amb caràcter general, les dades personals derivades de la contractació es conservaran mentre es mantingui la relació contractual amb el CLIENT i es bloquejaran, a disposició només d’autoritats policials o judicials, fins a la prescripció d’obligacions legals i responsabilitats derivades del tractament
Si existeix algun tipus de reclamació administrativa o judicial, s’emmagatzemaran fins que finalitzi o adquireixi fermesa, si escau, el procediment o reclamació. Així mateix, de conformitat amb la normativa de conservació de dades de les comunicacions electròniques i en les xarxes públiques de comunicacions, les dades identificatives, de contacte i de trànsit recaptades o generades en el marc de la seva relació contractual amb VERA o de la prestació dels nostres SERVEIS, a més d’informació relacionada amb les comunicacions realitzades a través del nostre SERVEI com per exemple informació de trucades entrants i sortints, adreces IP o dades d’ubicació seran tractades mentre la línia romangui activa i, després, pels terminis legalment previstos (actualment, dotze mesos), a la disposició de les Forces i Cossos de seguretat de l’Estat, jutjats i tribunals en l’exercici de les seves funcions, Ministeri Fiscal i altres autoritats amb competència en la matèria.
Els enregistraments de veu de la contractació a distància es conservaran durant dotze mesos.
Destinataris: VERA podrà comunicar dades a tercers, tal com es detalla a continuació:
En el supòsit que el CLIENT ens ho hagi autoritzat, VERA podrà comunicar les seves dades a la resta d’entitats del Grup VERA (sector telecomunicacions, energia, comunicacions electròniques, ciberseguretat) per a enviar-li informació comercial sobre els seus productes, SERVEIS, novetats i ofertes. Aquest consentiment es recollirà de manera explícita i detallada, podent el CLIENT verificar les empreses destinatàries, així com les finalitats amb les quals es comunicaran les dades. El CLIENT, encara després d’haver donat el seu consentiment, podrà oposar-se al tractament de les dades per part de les entitats receptores en qualsevol moment.
D’igual manera, només en el supòsit que el CLIENT ens ho hagi autoritzat de manera explícita, VERA podrà comunicar les seves dades a tercers per a enviar-li informació comercial sobre els productes, SERVEIS, novetats i ofertes d’aquests tercers. El CLIENT coneixerà sempre i en tota circumstància, les empreses que han estat destinaries de les seves dades, de manera transparent. Sempre podrà revocar el seu consentiment i oposar-se a aquestes cessions a través dels mitjans habilitats a aquest efecte.
Així mateix, tot i que VERA no té previst dur a terme transferències de dades personals de CLIENTS fora de l’Espai Econòmic Europeu (“EEE”) amb caràcter general, si bé pot comptar amb algun proveïdor que requereixi tractar dades de CLIENTS des de fora del EEE, com per exemple algun Servei d’atenció al CLIENT o suport. En aquests casos VERA s’assegura de disposar de les garanties jurídiques adequades.
Per a l’anàlisi estadístic, VERA aplica tècniques d’anonimització que garanteixen que la informació farà impossible la identificació personal i que només es tractaran les dades per a garantir que es compleixen de manera adequada les garanties d’anonimat dels CLIENTS. VERA només analitzarà les dades sobre la base de criteris generals demogràfics i no realitzarà, de manera automatitzada, cap perfilat amb les dades dels seus CLIENTS.
En el cas que VERA emprengués anàlisis que comportin el perfilat dels seus CLIENTS, comunicarà i recollirà el consentiment explícit de totes i cadascuna de les persones que vulguin participar en aquesta activitat. Aquest consentiment és revocable en qualsevol moment i les dades aportades seran excloses de qualsevol anàlisi o tractament amb aquesta finalitat.
Drets: Pot exercir els següents drets sobre les seves dades personals dirigint-se al correu electrònic del DPD, dpd@somvera.cat, havent-se d’identificar de manera suficient i sol·licitar clarament el dret a exercir: dret d’accés, rectificació, supressió o oblit, limitació, oposició, portabilitat i de no ser objecte de decisions individuals automatitzades. També pot retirar el consentiment atorgat. A més, pot dirigir-se a l’Agència Espanyola de Protecció de Dades (www.aepd.es) per a obtenir informació addicional o presentar una reclamació.
Amb independència del SERVEI que s’hagués contractat, el CLIENT podrà canviar d’un SERVEI o tarifa a un altre de VERA, sempre d’acord amb les condicions establertes en l’oferta comercial i respectant, si s’escau, la quota de canvi de tarifa vigent en cada moment.
Quan es realitzin els canvis de SERVEI o tarifa, el CLIENT mai es quedarà sense SERVEI VERA en tot moment li subministrarà SERVEI. Un cop s’hagin realitzat els canvis de SERVEI o tarifa, VERA donarà de baixa el SERVEI anterior i d’alta el SERVEI nou i contractat amb el CLIENT.
Els canvis s’hauran de realitzar per part del CLIENT titular o per una tercera persona que el representi degudament.
Quan una norma així ho exigeixi, el contracte podrà ser modificat. En aquest cas, VERA, l’informarà prèviament d’aquesta modificació.
Aquestes condicions generals, incloses les condicions econòmiques, de conformitat amb la legislació vigent, podran ser modificades per VERA, en qualsevol moment, per motius legals, tècnics, operatius, econòmics, de servei o de mercat o per l’organització o necessitats del SERVEI.
Aquestes modificacions contractuals hauran de ser comunicades als Usuaris afectats amb un (1) mes d’antelació a la seva entrada en vigor.
Si el CLIENT no està d’acord amb les modificacions proposades, podrà resoldre el contracte sense cap penalització per aquest motiu, comunicant-ho a VERA, abans de l’entrada en vigor de les modificacions, o en cas contrari s’entendrà que s’accepten les modificacions.
La versió actualitzada de les condicions generals s’enviarà per correu electrònic del CLIENT, es podran consultar a les botigues de VERA i/o sol·licitar una versió en format digital a l’adreça del correu electrònic legal@somvera.cat. La declaració de qualsevol d’aquestes condicions generals, com a nul·la, invàlida o ineficaç no afectarà la validesa o eficàcia de les altres condicions generals, les quals continuaran sent vinculades per a les parts.
La formació, execució, validesa i interpretació del present contracte es regirà per la legislació d’Espanya. En tot cas, el CLIENT podrà dirigir la seva reclamació a la Secretaria d’Estat de Telecomunicacions i per a la Societat de la Informació i/o a altres entitats competents per a resoldre de forma extrajudicial conflictes en matèria de consum.
Tant el CLIENT com VERA accepten que, excepte pel que disposa la legislació aplicable, mantindran la confidencialitat respecte a l’existència i resultats del procediment arbitral, així com el contingut del mateix, i sol·licitaran als àrbitres que mantinguin la mateixa obligació de confidencialitat
La legislació aplicable a la relació que uneix les parts és l’espanyola, i la jurisdicció competent serà aquella que determini en cada cas la normativa en matèria de protecció dels consumidors i usuaris en cas que el CLIENT tingui la condició de consumidor. En cas contrari, les parts queden sotmeses, amb exclusió de qualsevol altra jurisdicció aplicable, a la jurisdicció dels Jutjats i Tribunals de Barcelona per a la resolució de les divergències que se’n derivin de la interpretació o aplicació d’aquests termes i condicions.
Es reconeix al CLIENT el dret de desistiment del present Contracte en el termini de catorze (14) dies naturals a comptar de la seva celebració, cosa que expressament es posa en coneixement seu, d’acord amb l’art. 97.1 del Text Refós de la Llei General per a la Defensa de Consumidors i Usuaris, Reial Decret Legislatiu 1/2007, de 16 de novembre. En cas d’alta a VERA a través d’una portabilitat procedent d’un altre operador d’origen, s’informa el CLIENT que l’exercici del dret de desistiment no suposarà el retorn automàtic a l’operador d’origen, i caldrà que el CLIENT gestioni una nova portabilitat amb el seu operador d’origen per a aquest fi.
Per a exercir el dret de desistiment, el CLIENT haurà de notificar a VERA, mitjançant qualsevol mitjà fefaent, la seva decisió de desistir del Contracte a través d’una declaració inequívoca (una carta enviada per correu ordinari, o email), en què ha de reflectir clarament la voluntat de desistir del contracte i les altres dades personals. Per a facilitar aquesta gestió, VERA posa a disposició del CLIENT un formulari de desistiment a la pàgina web somvera.cat, juntament amb informació de rellevància sobre l’exercici del dret de desistiment esmentat. L’ús del formulari no és obligatori. El CLIENT el pot enviar a les adreces d’aquest contracte.
El CLIENT haurà de retornar en perfecte estat qualsevol equip i accessoris que li hagi fet entrega VERA. Per a més informació, podeu adreçar-vos a l’annex informatiu facilitat amb el Formulari de desistiment. Podeu retornar el producte per paquet postal, corrent amb les despeses d’aquesta devolució, o si ho preferiu, lliurar-lo a qualsevol de les nostres botigues.
Un cop rebut el hardware (router), el CLIENT ha d’abonar la part proporcional del SERVEI gaudit, si ja se n’hagués produït l’alta, o si ja se li ha facturat una mensualitat. El consumidor serà responsable de la disminució de valor dels béns resultant d’una manipulació diferent de la necessària per establir-ne la naturalesa, les característiques o el funcionament.
Un cop rebudes la comunicació de devolució (si escau) i el producte objecte de devolució (router), VERA procedirà a tornar en un termini màxim de catorze (14) dies les quantitats de diners abonades pel CLIENT, inclosos els impostos sense realitzar cap descompte o penalització, excepte aquell producte consumit pel CLIENT, o en el seu cas, els costos de gestió de l’alta si aquesta s’hagués produït. La devolució es farà pel mateix mitjà pel qual el CLIENT va pagar, llevat que ens indiqui el contrari. El CLIENT només haurà de reemborsar una quantitat per la disminució del valor del bé, que sigui conseqüència de l’ús disconforme al pactat o a les característiques del bé, per danys imprudents produïts per no seguir les instruccions de manteniment del bé, o per danys dolosos. També per la manca de peces o embolcalls.
En cas que la devolució es degui a defectes del producte lliurat, els drets i les garanties legals sobre productes defectuosos s’apliquen d’acord amb el que estableix la legislació aplicable a aquest efecte, a càrrec de l’empresa amb les despeses d’enviament, i a més, no se us cobraran els dies que el SERVEI no hagi estat disponible.
El dret de desistiment només és vàlid per als consumidors, incloses les persones jurídiques i les entitats sense personalitat jurídica que actuïn sense ànim de lucre en un àmbit aliè a una activitat comercial o empresarial. Els comerciants o empresaris que adquireixin productes en el marc d’una activitat comercial o empresarial no es podran acollir al dret de desistiment.
Segons el que disposa el Reglament UE 524/2013 sobre resolució de litigis en línia en matèria de consum (ODR – Online Dispute Resolution), us informem que, com a consumidor, teniu a la vostra disposició un procediment per resoldre els diversos litigis derivats de la venda en línia de mercaderies i serveis a la UE. Té a la seva disposició la plataforma RLL (resolució de litigis en línia) de la UE. Podeu consultar més informació al següent enllaç.
Les presents condicions, inclòs el contracte o contractes de prestació de SERVEIS firmats pel CLIENT, així com altres documents, constitueixen l’acord complet i exclusiu entre les parts, substituint a totes les manifestacions o acords anteriors o simultanis pel que fa a la matèria en el qual s’inclou.
Productes i Serveis
Legal
Sobre nosaltres