Background Image

Amb la fibra de Vera no navegues, voles!

Beneficis especials per aquelles llars amb cobertura de fibra òptica de Vera.
Autoconsum Image

Una fibra que impulsa el territori

A Vera hem picat pedra per fer arribar la nostra pròpia xarxa de fibra òptica arreu del territori.

I ara, t’hi portem l’Internet més ràpid del mercat, de veritat, amb velocitats de fins a 10 Gbps (10.000 Mb).

Vera

Els nostres plans

Plans exclusius per a llars amb cobertura de xarxa de fibra òptica de Vera

Serveis Serveis addicionals Preu
Fibra 1000 Mb
-
Fix 39 €
Fibra 600 Mb
80 GB
Fix 43 €
Fibra 10 Gb
80 GB
Fix 56 €
Fibra 10 Gb
Inacabables
Fix 65 €
Com que volem que et quedis a Vera perquè hi estàs a gust, i no per obligació, els nostres plans són sense permanència. Només hauràs de pagar el cost d'alta (150€) si et dones de baixa durant els 3 primers mesos.

Per què has de ser de Vera

Fibra òptica, mòbil i atenció al client de veritat

Serveis pensats per a tu

Treballem per oferir-te serveis de connexió de qualitat que et facin el dia a dia més fàcil, visquis on visquis.

Atenció al client de veritat

El nostre equip està a la teva disposició 24/7 per tot allò que necessitis, sense esperes ni contestadors.

Arrelats al territori

Ens trobaràs en un munt d'esdeveniments locals, perquè volem estar al costat del territori i les persones que hi viuen.

Tens dubtes?

Tenim les respostes!

Quina diferència hi ha entre Mb i MB?
MB (Megabytes) és la mesura que es fa servir a les tarifes de mòbil en la qual contractes un número determinat de Megabytes de descàrrega. És a dir, a mesura que navegues per Internet es van consumint els megabytes contractats i en cas d'esgotar-los, l'Internet va més lent o deixa de funcionar. Mb (Megabits) És la mesura d'amplada de banda que es fa servir per a les tarifes d'Internet a casa. A diferència dels mòbils, no es consumeix a mesura que es navega sinó que és el màxim que pots ocupar simultàniament a l'hora de navegar.
Veig dues xarxes wifi, a quina m’he de connectar?
Els nostres routers generen dues xarxes wifi, una a 2.4GHZ i l'altra a 5GHZ (veuràs que el seu nom acaba amb "5G", tot i que no té res a veure amb el 5G dels mòbils!). La de 5GHZ és més ràpida, però el senyal és més dèbil a l'hora de travessar parets i obstacles.

Et recomanem que connectis només els teus dispositius propers al router a la xarxa de 5GHZ i que connectis tots els mòbils i tauletes a la de 2.4GHZ. Per qualsevol altre dispositiu que estigui en un lloc fix, l'ideal és que passis cable de xarxa des del router per obtenir una velocitat més alta.
Què és la fibra òptica?
La Fibra Òptica és el mitjà de transmissió utilitzat a les millors xarxes de dades. Un filament molt prim de material transparent, vidre o materials plàstics, pel qual s'envien polsos de llum en el seu interior que representen les dades a transmetre. Els principals beneficis que aporta la Fibra Òptica als usuaris és l'alta velocitat (fins a 1000 Mbps) en la descàrrega i pujada de dades i continguts a Internet. A diferència de l'ADSL, la Fibra Òptica es mostra molt més resistent en condicions desfavorables, més segura i més fiable, ja que les fibres no perden llum gràcies a la reflexió total.
Com és la instal·lació de la fibra òptica?
La instal·lació de Fibra Òptica dura unes 3 hores i inclou: router wifi 6 + ONT + cablejat de Fibra Òptica.

El tècnic instal·lador (que vindrà identificat) ha de fer arribar el cable de fibra des del carrer fins a dins de casa teva. Els tècnics sempre que poden aprofiten les canalitzacions i instal·lacions que tingui la casa per passar el cable de fibra fins a la zona on s'instal·larà el router.

Una vegada passat tot el cablejat, el tècnic fa les configuracions pertinents per tal d'assegurar-se que el senyal arriba correctament.
Puc mantenir la instal·lació de fibra òptica que ja tinc si vull contractar Vera?
Per norma general no ho recomanem, tot i això, en funció de la companyia que tinguis contractada abans, es pot aprofitar la instal·lació. Quan l'instal·lador vingui a casa farà una valoració de quina és la millor opció.
M’he de donar de baixa de la meva antiga companyia per a contractar Vera?
Sí, t'has de donar de baixa de la teva antiga companyia. Aconsellem fer la baixa un cop ja tens el teu Internet funcionant amb Vera, així no et quedaràs cap dia sense Internet.
Quina velocitat tindré?
Fins a 1000 Mbits/s simètrics (1000 Mbits/s de pujada i 1000 Mbits/s de baixada), o 300 Mbits/simètrics, depenent del pla contractat.

L'ample de banda contractat és real connectat amb cable Ethernet.

Com puc saber si m’arriba la velocitat contractada?
Pots fer un test de velocitat a speedtest.net. Per obtenir la màxima velocitat, recorda que has de fer el test connectant l'ordinador per cable de xarxa i sense altres dispositius que puguin estar fent servir la connexió.

Tingues en compte que el tipus de dispositiu i el tipus de cable també poden limitar la velocitat.
Per què la connexió em va lenta?
La fibra òptica arriba fins a casa teva a través de cable fent que l'accés d'Internet fins al router arribi o no arribi, però el que no pot és variar la velocitat i anar lent. Per això, gairebé sempre que notis lentitud en la connexió serà per alguna característica de dins de casa. Els casos més comuns són:
  • Mala cobertura wifi a dins de casa (per massa distància)
    A mesura que t'allunyes del router el senyal de wifi es debilita i, per tant, la connexió va més lenta. També depèn del material que estiguin fetes les parets o del mobiliari de la casa, ja que poden fer de mur aïllant i no deixant passar les ones wifi. En resum, com més a prop del router, millor! Tots els routers Vera compleixen amb les regulacions de freqüència i potència màxima de transmissió establertes per l'ETSI.
  • Mala cobertura wifi a dins de casa (per interferències amb altres aparells)
    Les ones que desprenen altres aparells com microones, impressores, Chromecast… poden interferir en el senyal wifi del router i debilitar la connexió.
  • Tipus d'activitat, de connexió i de xarxa wifi a la qual estàs connectat
    Quan necessitis una banda d'amplada molt alta i de manera constant és essencial connectar-se amb cablejat directe al router per no tenir problemes de velocitat. Si estàs a la mateixa habitació que el router, utilitza la xarxa 5Ghz. I si et mous per la resta de la casa, utilitza la de 2,4Ghz.
  • Les limitacions pròpies de l'aparell
    Els mateixos dispositius poden ser els causants d'alentir la connexió. Si el dispositiu (mòbil, ordinador...) té poques prestacions, pot rebre el senyal wifi amb menys intensitat creant lentitud en la connexió tant en aquest dispositiu com en la resta.
El senyal del router no m’arriba bé a tota la casa, què puc fer?
Si vius en una casa gran, és possible que el senyal no t'arribi a tot arreu. Qualsevol paret o obstacle redueix la intensitat, i també ho fan les interferències generades per altres dispositius, siguin teus o dels veïns.
  • En el cas que tinguis una àrea de casa teva sense cobertura Wi-Fi, la solució definitiva és que facis passar un cable de xarxa fins allà i que hi posis un router supletori (truca'ns al 1543 si necessites ajuda). Al mercat hi ha altres solucions (PLC, extensors de senyal) però per la nostra experiència no són tan fiables.
  • Recorda també que tens dues xarxes Wifi al mateix router, la de 2.4GHZ i la de 5GHZ (la reconeixeràs perquè el seu nom acaba amb "5G"). La de 5GHZ és més ràpida, però el senyal no arriba tan lluny com l'altra i té problemes quan hi ha impediments per superar. Per a dispositius mòbils, recomanem sempre fer servir la de 2.4GHZ.
He fet un test i no m’arriba la velocitat contractada.
Des de Vera et garantim que la velocitat que t'arriba fins al router és la que vas contractar (el tècnic sempre ho comprova quan finalitza la instal·lació).
  • Per obtenir la màxima velocitat en un test, connecta't sempre per cable al router.
  • Has de tenir en compte que alguns dispositius i alguns tipus de cable et poden limitar aquesta velocitat.
  • Evita també que hi hagi altres dispositius fent servir la xarxa en el moment del test
Si, tot i això, la velocitat continua sense ser la contractada, truca'ns al telèfon gratuït 1543 i el nostre equip de suport tècnic revisarà que tot funcioni correctament.

Et truquem?

Deixa'ns el teu telèfon i ens posarem en contacte amb tu de seguida.

Deixa'ns les teves dades i ens posarem en contacte amb tu

Soc client/a de Vera
Accepto les Condicions d' Avís Legal
Enviant les dades... ENVIA

Ens posarem en contacte amb tu ben aviat.

Vera

Et truquem?

Deixa'ns el teu telèfon i ens posarem en contacte amb tu de seguida.
Soc client/a de Vera
Accepto rebre comunicacions comercials de Vera
Enviant les dades... TRUCA’M GRATIS

Ens posarem en contacte amb tu ben aviat.