Canal denúncia
El Canal de Denúncies és un mitjà de Vera per tal de facilitar la comunicació àgil i confidencial d’irregularitats que puguin suposar incompliments normatius interns. Les comunicacions poden presentar-se de forma anònima.
Per normativa interna s’entén el conjunt de codis, polítiques, procediments, instruccions, protocols, reglaments i manuals de Vera, sent la norma màxima de compliment el Codi Ètic de l’entitat.
Es tracta d’un sistema d’informació intern, a partir del qual en cas que qualsevol persona tingui constància d’una presumpta infracció normativa, pugui donar-ho a conèixer anònimament, sentin-se protegida de possibles futures represàlies.
El canal està a disposició de consellers, empleats, becaris, personal d’Empreses de Treball Temporal (ETT), agents, mediadors, col·laboradors, prescriptors, proveïdors i persones que treballin per o sota la seva supervisió, socis, exempleats, candidats a un lloc de treball, etc.
Aquest Canal no és la via adequada per a reclamacions de clients.
El sistema està disponible les 24 hores del dia els 365 dies de l’any, des de qualsevol dispositiu a través de les següents vies d’accés:
A sol·licitud de l’interessat, les denúncies també poden presentar-se mitjançant una reunió presencial, havent de dirigir la petició a través d’alguna de les vies de comunicació esmentades anteriorment.
El canal de denúncies de Vera és una eina de transparència que afavoreix la confiança de les persones i els grups d’interès que formen part de Vera per garantir el compliment de la legalitat i dels principis i valors recollits al Codi Ètic, les polítiques aprovades i la resta de normativa interna.
Un cop rebuda la denúncia s’inclou en el registre de denúncies. Posteriorment, el Comitè d’Etica, format segons el que s’estableix en el Còdi Ètic de Vera, analitzarà la denúncia i decidirà si ha d’iniciar-se una investigació o bé pot arxivar-se la denúncia. En el cas d’iniciar-se una investigació en un termini màxim de 3 mesos ens comprometem a tenir la resolució final de la denúncia.
El formulari o correu amb la denúncia arribarà de forma exclusiva a l’advocat/a de l’empresa. D’aquesta forma, en cas que la denúncia estigui dirigida contra algú que formi part del Comitè d’Ètica, el procediment seguirà una via alternativa deixant fora de la participació en l’estudi i resolució de l’assumpte a la persona membre del Comitè a qui pugui afectar la denuncia. En cas que la denuncia es dirigeixi contra l’Advocat/a de l’empresa, la persona denunciant pot fer arribar-la a qualsevol altre persona que formi part del Comitè.
En el cas que s’hagi formalitzat una denúncia i que El Comitè d’Ètica necessiti més informació per poder esclarir els fets, aquest pot demanar una entrevista tant a la persona denunciada com a la persona denunciant per tenir més informació i donar més garanties per a la resolució final de la denúncia.
El denunciant pot triar presentar la seva denúncia de manera confidencial o anònima. En cas de que opti per la presentació de una denúncia anònima, no es recaptaran ni tractaran dades de caràcter personal que permetin identificar al denunciant.
Si el denunciant opta per revelar la seva identitat, aquesta es tractarà de manera confidencial, i la seva identitat no serà revelada a terceres persones alienes a la tramitació de la denúncia. Per aquest motiu, es fa constar expressament que el dret d’accés està limitat a les pròpies dades de caràcter personal. La identitat del denunciant serà en tot cas reservada, no tenint accés el denunciat ni tercers a les dades identificatives del denunciant.
La identitat del denunciant només podrà ser comunicada a l’Autoritat judicial, al Ministeri Fiscal o a l’autoritat administrativa competent en el marc d’una investigació, amb les salvaguardes contingudes en la normativa aplicable.
Omplint aquest formulari, estàs formalitzant la teva denúncia.
*Camps obligatoris
Productes i Serveis
Legal
Sobre nosaltres