Codi ètic
La World Compliance Association defineix el concepte de compliance com el “conjunt de procediments i bones pràctiques adoptades per les organitzacions per identificar i classificar els riscos operatius i legals als quals s’enfronta, i així establir mecanismes de prevenció, gestió, control i reacció davant els mateixos”.
En aquest codi ètic i de bones pràctiques de Vera, es recolliran els compromisos de l’empresa en la seva relació amb tercers, amb altres entitats, i el tipus de relacions que han de regir entre els empleats, i entre els directius.Aquesta política és aplicable a tots els empleats, directius i administradors de totes les societats que integren Vera, incloent-hi aquelles societats participades sobre les quals té un control efectiu,dins dels límits previstos en la normativa aplicable. Com a tal, ha de ser comunicada a tots aquests col·lectius.
El contingut d’aquesta Política és vinculant i d’obligat compliment per a tots els membres de Vera.
El que es pretén amb el present codi ètic i de bones pràctiques és assegurar que l’organització,en el seu conjunt,actuï degudament.
En el mateix, s’estableixen els principis bàsics, compromisos i normes que han de guiar les accions de tots els membres de l’Organització. En la definició dels principis que han de regir a la comunitat de Vera, s’han tingut en consideració, no sols els interessos de l’empresa, sinó també les exigències que poden derivar-se de les relacions de l’organització amb la resta de parts interessades.
El present Codi expressa formalment la voluntat i objectiu de Vera de mantenir, en el desenvolupament de la seva activitat, un comportament respectuós amb la llei i amb els valors ètics que la defineixen i constitueixen,el pilar bàsic de la seva activitat. Prenent aquesta premissa com a punt de partida, l’Organització documenta en el present Codi, la seva voluntat en la matèria i els principis que,en relació amb els riscos penals,hauran de ser respectats per tots els membres d’aquesta organització.
El present Codi Ètic i de Bones Pràctiques serà aplicable a tots els empleats, directius i administradors de totes les societats que integren Vera, incloent-hi aquelles societats participades sobre les quals té un control efectiu, dins dels límits previstos en la normativa aplicable. Com a tal, ha de ser comunicada a tots ells.
El present Codi Ètic i de Bones Pràctiques entrarà en vigor el dia 1 de febrer de 2024.El Codi Ètic es comunicarà individualment a les persones actualment vinculades a l’empresa,així com a les persones afectades que en el futur s’incorporin a aquesta.
Eficiència
Donem el millor producte o servei amb la menor quantitat de recursos possible.
Orientació al client
Posem el client al centre de les nostres decisions i del dia a dia,amb l’objectiu de satisfer les seves necessitats tenint en compte el cost i el benefici pel negoci.
Proximitat
Arrelats al territori som propers als clients i sensibles a les seves necessitats singulars des de la nostra pròpia autenticitat.
Honestedat
Diem les coses tal i com són, amb la màxima transparència possible i sent humils tant en l’èxit com en el fracàs.
Inconformisme
Mantenim l’esperit que ens ha dut fins aquí: ens mou l’afany de superació, som atrevits i valents. Reconeixem que ens podem equivocar i aprenem dels errors.
El nostre principal actiu són les persones que integren Vera, i els valors i principis que les motiven. Respectem i promovem la diversitat, valorant les capacitats i contribucions de cada persona.
Com equip, estem orientats per un sentit de compromís,dedicació i excel·lència,moguts per una finalitat comuna: digitalitzar Catalunya i la seva gent.
Tractem amb l’adequat respecte i consideració la dignitat de les persones treballadores de Vera, en l’exercici de les seves funcions, i sigui quina sigui la seva activitat professional, sense que pugui haver-hi cap mena de discriminació per raons d’origen, ètnia,gènere, orientació sexual,edat, creences o cultura.
Es considerarà d’especial gravetat qualsevol actuació vinculada a l’assetjament sexual o l’assetjament per raó de sexe. Així com qualsevol tipus de mobbing o assetjament moral o laboral que s’exerceixisobre cap membre de Vera, sigui per part d’un company o d’un directiu.
És un deure dels treballadors i les treballadores de Vera evitar qualsevol comportament, verbal o físic, de naturalesa sexual que tingui el propòsit o produeix l’efecte d’atemptar contra la dignitat d’una persona, en particular quan es crea un entorn intimidatori, degradant o ofensiu, tal com preveu la Llei orgànica, 3/207, de 22 de març, per a la igualtat efectiva de dones i homes.
A títol d’exemple,i no limitatiu, es consideraran com a assetjament sexual les següents conductes:
Verbal:
No verbal:
Físic:
A títol d’exemple, i no limitatiu, es considerarà com a assetjament per raó de sexe les següents conductes:
S’entén per assetjament per raó d’orientació sexual la conducta verbal o física no desitjada i que atempta contra la dignitat de la persona i li crea un entorn intimidant, hostil, degradant, ofensiu o molest, si aquesta conducta està motivada o basada en l’orientació sexual,real o atribuïda,de la persona assetjada.
A títol d’exemple, i no limitatiu, es consideraran com a discriminació per raó de l’orientació sexual les següents conductes:
S’entendrà com a discriminació per raó de raça i/o religió el tracte desfavorable, d’inferioritat a una persona o un col·lectiu per raó de la seva raça, ètnia, cultura, ideologia, religió o qualsevol altra condició o circumstància anàloga, que limiti o anul·li el gaudi o l’exercici dels seus drets en igualtat de condicions.
A títol d’exemple,i no limitatiu, es consideraran com a discriminació per raó de raça i/o religió les següents conductes:
S’entendrà com a discriminació per raó d’edat els comportaments interpersonals, els comentaris verbals i els actes que contribueixen a un tracte desfavorable o un menyspreu per raó d’edat vers qualsevol persona o company de manera que fomenti que els treballadors grans siguin percebuts negativament en comparació amb els seus companys més joves.
A títol d’exemple, i no limitatiu, es consideraran com a discriminació per raó d’edat les següents conductes:
Es considerarà d’especial gravetat qualsevol situació de les esmentades per la situació de superioritat en relació amb qualsevol treballador que es trobi en una situació de vulnerabilitat.
El personal de Vera col·laborarà en el compliment estricte de les normes laborals aplicables i en la prevenció, detecció i erradicació d’irregularitats en aquesta matèria. Tots els treballadors estan obligats a actuar, en les relacions laborals amb altres treballadors, d’acord amb criteris de respecte, dignitat i justícia, tenint en compte que cada persona té una sensibilitat cultural diferent i sense permetre cap forma de violència, assetjament o abús a la feina, ni discriminacions per raó de raça, religió,edat, nacionalitat, gènere o qualsevol altra condició personal o social aliena a les seves condicions de mèrit i capacitat, amb especial consideració a l’atenció i la integració laboral de les persones amb discapacitat.
Tots els treballadors són responsables de complir rigorosament les normes de salut i seguretat en el treball, i de vetllar per la seva pròpia seguretat i per la de les persones afectades per les seves activitats.
La responsabilitat és el nostre deure de respondre per les decisions que prenem o deixem de prendre, les accions que prenem o deixem de prendre, i les conseqüències que resulten d’aquestes.
I.- Socis:
En l’exercici dels seus drets de propietat com a socis tenen les obligacions següents:
II.- Directius i Comandaments:
En l’exercici de les funcions que els hi corresponguin respectivament directius i comandaments tenen les obligacions següents:
III.- Treballadors:
Vera estableix els següents compromisos,que fermament es compromet a dur a terme:
El personal i directius de Vera han de mantenir la integritat en l’exercici i desenvolupament de la seva feina i lloc de treball. L’assoliment d’aquest requisit incrementa el bon servei a les telecomunicacions que s’espera d’una organització com Vera. A més, protegeix la seva imatge i la vàlua de les persones que hi treballem, i reforça el dret de tothom al reconeixement del seu treball.
El mèrit individual en l’activitat laboral, resultat de la capacitat intel·lectual, l’esforç personal i l’honradesa professional, és un valor clau a Vera. L’organització ha de reconèixer i fomentar aquest valor, especialment en els processos d’avaluació i de selecció.
Vera està en contra de pràctiques no ètiques dirigides a influir de manera inapropiada sobre l’actuació i voluntat de les persones per a obtenir avantatges. En conseqüència, cap empleat haurà d’admetre ni practicar suborns, ni oferir beneficis en profit de tercers que estiguin al servei de qualsevol organització (pública o privada) per a obtenir avantatges o realitzar negocis, sigui com fos la seva naturalesa.
Es prohibeix qualsevol mena de suborn. No es permet prometre,oferir o donar qualsevol benefici i avantatge de qualsevol naturalesa a terceres persones, amb la finalitat d’influir en decisions de qualsevol mena incloses les governamentals, administratives o judicials. O obtenir avantatges que no pertocarien a l’Organització.
Els professionals que treballen a Vera no donaran ni acceptaran regals, obsequis o invitacions que puguin considerar-se un suborn o comissió procedent de, o realitzat per, qualsevol altra part implicada, com funcionaris públics, personal d’altres empreses, partits polítics, clients, proveïdors, subministradors i accionistes. Els actes de suborn, expressament prohibits, inclouen l’oferiment o promesa,directa o indirecta, de qualsevol tipus d’avantatge impropi, així com el tràfic d’influències.
Només s’acceptaran obsequis, regals i altres atencions quan el seu valor econòmic sigui econòmicament irrellevant o simbòlic. S’inclouen en aquesta categoria els de caràcter promocional i de propaganda. Aquests obsequis, seran lliurats o rebuts de manera transparent i amb caràcter ocasional, en virtut d’una pràctica social o de cortesia generalment acceptada. És requisit imprescindible que tals pràctiques no siguin contràries als valors ètics ni a la legalitat vigent, i que no perjudiquin la reputació de Vera. Quan es rebi un d’aquests obsequis, es comunicarà sempre per part del personal o departament que l’ha rebut a la direcció i s’organitzarà un sorteig entre tots els treballadors per a repartir l’obsequi.
Cap treballador, directiu o soci de Vera ha de fer contribucions o donacions a partits polítics, altres organitzacions polítiques o candidats electorals ni incórrer en cap altra despesa política en nom de Vera o utilitzant els recursos financers de Vera. Vera no farà ús de recursos corporatius, incloent-hi fons, béns, propietats i/o serveis, amb el propòsit de contribuir a: un partit polític, una campanya per a un càrrec electe, un procés de nominació per a un partit polític, una circumscripció política local i/o qualsevol candidat individual que es presenti a una elecció a qualsevol nivell de govern. Això inclou la prohibició de proporcionar patrocinis, donacions de premis o comprar entrades per a esdeveniments com a sopars, discursos o qualsevol esdeveniment esportiu quan aquests fons constitueixin íntegrament,o en part,una donació política.
Vera creu en la contribució a les comunitats amb les quals col·labora. Vera podrà fer donacions raonables a organitzacions benèfiques si aquestes són legals, i sempre que no hi hagi risc que la donació pugui ser percebuda com a indeguda i, després d’obtenir l’aprovació prèvia per escrit del Compliance Officer. Abans de realitzar qualsevol donació benèfica, ha de dur-se a terme una deguda diligència legal raonable per a assegurar-se que la donació no beneficia a un Funcionari Públic ni al Sector Públic, ni infringeix el present Codi Ètic.
La confiança de tots els membres de Vera, així com la que els clients dipositen cada dia en nosaltres, i en general de l’entorn en el qual operem, es basa en la nostra integritat,i aquesta confiança només pot existir si la nostra integritat està fora de qualsevol dubte.
Vera té un ferm compromís amb el desenvolupament sostenible de la seva activitat i en l’assoliment dels Objectius de Desenvolupament Sostenible de les Nacions Unides.
Per aquest motiu, tots els membres de Vera, en l’exercicide les seves activitats, han de contribuir en l’assoliment dels objectius d’impacte social i ambientals definits per l’empresa. Com a empresa de telecomunicacions que pretén digitalitzar el territori català i la seva gent, defineix com a objectius prioritaris:
Ha de donar suport al desenvolupament d’aquestes activitats i ha d’estimular i facilitar les iniciatives que tinguin aquesta finalitat.
Vera i el seu govern han de fer ressò del valor i el compromís de solidaritat amb els grups de població nacionals o estrangers socialment més desafavorits i han de donar suport a les accions encaminades a la cooperació i l’ajut solidaris.
Els membres de Vera han de mostrar en tot moment una conducta professional, recta i honesta a l’hora d’exercir l’activitat i han de complir amb el següent:
Productes i Serveis
Legal
Sobre nosaltres